Archief­wijzer

HOELANG MOET U UW ADMINISTRATIE BEWAREN?​

  • Persoonsgegevens na beëindiging sollicitatieprocedure zoals sollicitatiebrieven, formulieren,
    correspondentie omtrent de sollicitatie, getuigschriften, verklaring omtrent gedrag Max. 4 weken
  • Personeelsgegevens na het einde van de dienstbetrekking zoals arbeidsovereenkomst, cv, sollicitatiebrief, overzichten van vakantie- en Atv dagen, getuigschriften, overzichten van ziekteverzuim Max. 2 jaar
  • Loonbelastingverklaringen en kopie van het identiteitsbewijs na het einde van de dienstbetrekking > 5 jaar
  • Dividendnota’s > 5 jaar
  • Jaarrekeningen en accountantsverklaringen > 7 jaar
  • Winst- en verliesrekeningen > 7 jaar
  • De administratie na ontbinding van een rechtspersoon > 7 jaar
  • Grootboeken, debiteuren- en crediteurenadministratie, voorraadadministratie, in- en verkoopadministratie
    en loonadministratie > 7 jaar
  • Facturen in verband met de omzetbelasting > 7 jaar
  • Gegevens van bedrijfsmatig onroerend goed > 10 jaar
  • Ledenadministratie > 10 jaar
  • Subsidieadministratie > 10 jaar
  • Patiëntendossiers > 15 jaar

De Regionale Archiefopruimactie is een initiatief van:

Realisatie: grapefish.online